Vragen?

Vind hieronder antwoord op de meest gestelde vragen.
Klik op de relevante vraag of het relevante onderwerp om het antwoord te zien.
Staat jouw vraag er niet bij? Onderaan zie je hoe je contact met ons opneemt.

Algemeen

"
Hoe leer ik het snelst gitaar spelen?
 
 
 
Korte antwoord: oefenen (zonder dat gebeurt er helemaal niks – al kijk je uren instructievideo’s) aan de hand van een stap voor stap methode van een expert. Die kent namelijk alle valkuilen en trucs. Die kent de snelste weg. Een langer antwoord komt op hetzelfde neer maar hier komt die 🙂
 
Dat hangt van een aantal factoren af zoals talent en motivatie. Maar zonder structurele opbouw, zonder een stap voor stap methode van een expert, kost het sowieso enorm veel meer tijd en geworstel. Als het je al lukt.
 
Heel af en toe lukt het een zeer getalenteerd en gedreven persoon zonder hulp of met wat losse gratis dingen van het internet zichzelf behoorlijk gitaar te leren spelen. Dat is uitzonderlijk.
 
Vrijwel iedereen faalt namelijk op die manier veel verder te komen dan een paar losse akkoorden. En die dan vaak ook nog altijd op dezelfde manier.
 
JB laat je de kortste en makkelijkste weg zien om jouw doelen te bereiken. Simpel. Geen gedoe. Geen zorgen. En het snelst!
Welke gitaar raden jullie me aan?
Dat maakt eigenlijk niet zo gek veel uit. Er zijn eigenlijk grofweg drie soorten gitaren; klassiek akoestisch, western akoestisch en elektrisch. 
Je kunt op elk van deze gitaren meedoen. 
Er is natuurlijk een onoverzichtelijk woud aan aanbod voorhanden, maar JB speelt zelf in de cursus op gitaren van Eastman en Duesenberg. Dat zijn enorm goede instrumenten die een aanbod hebben met een zeer behapbare prijzen.
Daarnaast is het ook hardstikke leuk om eens een middagje in een gitaarspeciaalzaak te zitten en eens het een en het ander uit te proberen. Je hebt al een aardige gitaar voor zo’n 2 a 300 Euro.
We adviseren wel om een degelijk instrument te kopen als je nog nooit hebt gespeeld, want je zult merken dat dit het plezier vergroot.
Welke metronoom raden jullie aan?
Ook hier geld weer: Er is een enorm aanbod op de markt.
Er zijn talloze apps voor de smartphone verkrijgbaar, maar een “standalone” metronoom is wel zo handig.
JB gebruikt zelf de Metronome+ app en als standalone zou je kunnen overwegen om de Korg TM-60 te kunnen kopen.
Website JB Meijers

Alle info over optredens, albums, etc. vind je op https://jbmeijers.com/

Onze lessen

"
Hoe werken jullie lessen?

Net als onze website. Beetje klikken en een beetje ‘scrollen’. Kind kan de was doen.

Het enige verschil is dat je om bij je lessen te komen eerst moet inloggen. Kwestie van bovenaan onze website op de knop ‘INLOGGEN’ klikken. Dan je gebruikersnaam en wachtwoord (krijg je vanzelf na aanmelding of aanschaf) invoeren en op de knop LOG IN klikken. Vervolgens verschijnen jouw lessen in beeld.

Proefles?

De proefles is gratis en geheel vrijblijvend. Je zit dus nergens aan vast en hebt geen enkele verplichting. Wel moet je akkoord gaan met het ontvangen van mail van ons.

Allereerst natuurlijk zodat wij je een mail met inloggegevens kunnen sturen. En vervolgens krijg je af een toe een mail met gitaartips van JB. Of aanbiedingen zoals kortingen en gratis gitaarlessen.

Je kunt je op elk moment afmelden voor onze mails, maar dan mis je dus wel dat soort leuke dingen.

De proefles is voor alle niveau’s. Beginners die nog geen noten kunnen lezen tot mensen die al behoorlijk gitaar kunnen spelen. 

De proefles geeft je een indruk van wat je kunt verwachten in onze cursussen.

Wat je ook kiest, je kunt altijd binnen 14 dagen kosteloos ruilen als een cursus te makkelijk of moeilijk voor je blijkt te zijn. En is het niks voor je om wat voor reden dan ook dan kun je binnen 14 dagen na aanschaf ook ons mailen om je geld terug te krijgen.

Leeftijd?

Het is eigenlijk voor alle leeftijden, maar vanaf een jaar of 8 kunnen gemotiveerde kinderen (op z’n minst grotendeels) zelfstandig aan de slag met onze cursussen.

Een online cursus volgen is niet moeilijker dan deze pagina vinden op onze website. Het is gewoon een kwestie van filmpjes kijken, teksten lezen en op knoppen klikken.

Bovendien kun je indien nodig 7 dagen in de week van onze support gebruik maken.

Bestellen

"
Bestellen

Heb je al een account bij ons? Bestel dan voortaan op het mailadres waarop je bij ons geregistreerd staat. Nieuwe aankopen worden dan automatisch aan je bestaande account toegevoegd. Zo hou je alles netjes bij elkaar.
Nieuw mailadres? Geef het door aan onze support (zie knop hierboven en onderaan). Zo worden onze mails voortaan naar je nieuwe adres gestuurd maar heb je toch maar 1 account onder je oude mailadres.
Ook kan de support je jouw factuur sturen op je nieuwe mailadres als je op je oude adres hebt besteld om alles fijn op 1 account te bij elkaar te houden.
Hoe kan ik betalen? In onze beveiligde webshop kun je betalen met iDeal, creditcard, PayPal of Bancontact/Mr.Cash.

Kan ik het geld ook gewoon overmaken?
Ja, maar je moet wel gewoon via deze website bestellen en dan bij betalingswijze kiezen voor overmaking. Overmaken kan op ABN Amro rekening nummer NL94 ABNA 0598 1606 20 ten name van Piano spelen met Cor B.V. te Amsterdam.
Bij deze wijze van betalen zal het enkele dagen duren voor uw aanschaf verwerkt is. Wil je toch gelijk aan de slag dan kun je een bewijs van overschrijving (kan een screenshot zijn) mailen naar onze support. Vermeld wel even waar het over gaat en welke cursus of liedjespakket je besteld hebt. En vermeld welk mailadres je bij je bestelling hebt opgegeven.

Kado
Leuk idee! We hebben geen ‘kadoconstructie’ omdat het account altijd op naam en mailadres van de persoon in kwestie moet komen. En omdat deze daar direct (!) via mail van op de hoogte wordt gesteld i.v.m. factuur en inlog gegevens. Er is wel een mogelijkheid en dat is deze…
 

Maak zelf een kadokaart of iets dergelijks. Bestel vervolgens na het geven van die kaart op naam en mailadres van de jarige en reken zelf af.

Ruilen/ geld terug

Binnen 14 dagen na aanschaf kun je ruilen of je geld terug krijgen.

Ruilen binnen die periode kan eenmalig. Elke aanschaf kun je dus maar 1 keer ruilen. Ruilen is namelijk puur voor wanneer je per ongeluk een cursus koopt dat te makkelijk of te moeilijk voor je is. Om te ruilen mail je naar onze support (zie knop bovenaan deze pagina). Vermeld daarbij ook je gebruikersnaam.

Geld terug vragen kan binnen 14 dagen na aanschaf. Ook zonder opgaaf van reden. Hoewel wij een reden op zich wel prettig vinden te weten, omdat wij dan wellicht onze diensten kunnen verbeteren. Om geld terug te vragen mail je naar onze support (zie knop bovenaan deze pagina). Vermeld daarbij ook je gebruikersnaam.

Voor Cursisten

"
Inloggen en uitloggen

Bovenaan elke pagina op onze website zie je altijd de knop INLOGGEN. Daar kun je inloggen (of uitloggen als je op een ander apparaat de lessen wilt volgen).

Op mobiele apparaten zit deze knop in het menu (dus daar eerst klikken op het gele vierkant met de 3 horizontale streepjes rechtsboven).

Inloggen is niets anders dan het invoeren van je gebruikersnaam (het mailadres waarop je account bij ons geregistreerd staat vanaf het begin) en wachtwoord.

Als je ingelogd bent vind je er al je lessen. Ook kun je zien hoe ver je bent gevorderd met je lessen.

Lukt Inloggen niet?

Gebruikersnaam en wachtwoord zonder spelfouten ingevoerd? Sta je niet nog op een ander apparaat ingelogd? Klik dan hier om de support te mailen en vermeld je gebruikersnaam en dat je niet kunt inloggen!

Wachtwoord vergeten of wil je je wachtwoord wijzigen? Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Je wachtwoord wijzigen kan hier, hiervoor moet je wel al ingelogd zijn.

Krijg je geen mail voor een nieuw wachtwoord? Diensten als hotmail en dergelijke willen dat soort mails nog weleens vroegtijdig filteren als spam. Zo komen ze niet eens bij SPAM in je mailprogramma. Heel veilig, maar soms dus ook heel onhandig. Klik dan hier om de support te mailen, vermeld je gebruikersnaam (!!!) en vraag om een nieuw wachtwoord.

Nieuwsbrief

AFMELDEN

Afmelden voor onze nieuwsbrief kan door onderaan één van onze nieuwsbrieven op de link ‘Afmelden voor deze nieuwsbrief’ (of iets dergelijks) te klikken.

Weer aanmelden na afmelding

Dat kan door gewoon een proefles aan te vragen (ook al heb je dat al eens gedaan). Klik hier, vul het korte formuliertje in (ook de vakjes aanvinken!!!) en klik op de knop VERZEND.

E-mailadres wijzigen

NIEUWSBRIEF

Onderaan onze nieuwsbrief mails vind je een link ‘mijn gegevens wijzigen’. Klik daarop om het mailadres te wijzigen waarop je onze mails krijgt.

Gebruikersnaam?

Je gebruikersnaam is het mailadres waarop je je bij ons indertijd hebt aangemeld. Ook al verander je het mailadres voor onze nieuwsbrief, je gebruikersnaam blijft dat oorspronkelijke mailadres. Wil je dat per se niet? Mail dan onze support en vraag om een wijziging van je gebruikersnaam onder vermelding van je huidige gebruikersnaam en de gewenste nieuwe gebruikersnaam.

Vraag over een de lessen?

Mail onze support, vermeld je gebruikersnaam en wees zo duidelijk mogelijk waar je vraag over gaat (bijv. welke cursus of liedjespakket, module en les): support@gitaarspelenmetjb.nl

Technisch probleem?

Een probleem op de website kan voorkomen, maar dan krijgen we vrij snel meerdere meldingen. En dan lossen we dat natuurlijk ook zo snel mogelijk weer op. Want we begrijpen heel goed hoe irritant zoiets kan zijn.

Vaker is een probleem iets met de instellingen van je eigen apparaat of browser. Bijvoorbeeld na een update. Of iets met je internetverbinding. Dat soort problemen zijn meestal tijdelijk en kunnen zomaar komen (en ook zomaar weer gaan).

Er zijn zoveel verschillende apparaten, besturingssystemen en browsers dat het lastig voor ons kan zijn je met technische problemen te helpen. Gelukkig komt dit zelden voor en meestal is…

  • het verversen van de pagina;
  • of het afsluiten en opnieuw starten van de browser;
  • of het herstarten van de computer, tablet of smartphone voldoende.

Als video’s langzaam laden of ‘stotteren’ kun je rechtsonder in een video op het ‘wieltje’ icoon klikken en een lager getal (lagere kwaliteit) kiezen.

Verder kun je de situatie testen in een andere browser. Er zijn veel soorten browsers, met elk hun eigen voor- en nadelen. Zoals Safari, Chrome, Firefox, Opera, Edge. Onderzoek zelf of het wisselen van browser een oplossing betekent.

En natuurlijk altijd even kijken of je internetverbinding goed werkt – bijv. door een andere site te openen.

Nog steeds vragen?

mail onze support@gitaarspelenmetjb.nl

"

CONTACT

Mail onze support via support@gitaarspelenmetjb.nl

Heb je al een account bij ons, vermeld dan je gebruikersnaam.